ďťż

128 MB czy 256 MB w Biosie? proszę o pomoc.

       

Podstrony


telcocafe

Ponieważ ciągle mam kłopoty z grami,zauważyłem ,że w ustawieniach Biosu płyty MSI KT4AV,mam coś takiego
--------------------------------------------------------------------------------------------
Advanced Chipset Features
-------------------------------------
AGP Timing Control
-------------------------------------
AGP Aperture Size 128 MB
---------------------------------------
Mam pytanie,ponieważ nie znam się na tym,czy nie powinno tam być 256 MB ?
Pytam dlatego ,że mam pamięci 256 MB.Czy jest to związane jest z tym 128 MB?
Sprawdzając Everestem,mam tam sugestię ,aby zainstalować więcej pamięci ,aby poprawić wydajność aplikacji.
Pozdrawiam. :D



AGP aperture size (gdzies wyczytałem) funkcja określa ile pamięci może być wykorzystane przez kartę graficzna.Zalecają ustawienie (doświadczalnie) jak najnizsze
przy którym system nie będzie zwalniał.
B)

Zależy ile masz ramu. Ja przy 1024mb ddr i GF6800GT ustawiłem 256 ;)


Zależy ile masz ramu. Ja przy 1024mb ddr i GF6800GT ustawiłem 256 ;)



tak
jednak jak na mnie powinno być 64
też mam tą płyte i te mam 256 ramu i mam ustawione na 128


tak
jednak jak na mnie powinno być 64
też mam tą płyte i te mam 256 ramu i mam ustawione na 128

W tym ustawieniu nic nie zepsujesz. SDpróbuj zmniejszyć do minimum, lub ustawić tyle ile ma karta graficzna i sprawdż jak działa system. Jak miałęm 256 MB RAM i GF2MX400 64 MB to wszystko najlepiej działało przy AGP Aperture 64 MB.
Eksperymentuj nie bój się :)

Hm aa ja mam inaczej 2x tyle ile masz na karcie dla lepszej wydajnosci w grach np.

Zdecydowanie nie może przekraczać ilości pamięci RAM karty graficznej, czyli jak w karcie masz 64MB to tyle samo przeznacz w RAMie. Poza tym przy ilości 256 możesz spowolnić pracę systemu przypisując większą ilość.
Użytkownik ajaydeejay edytował ten post 03 marzec 2005, 14:23
Ja mam ustawione na maxa :P ;)


Zdecydowanie nie może przekraczać ilości pamięci RAM karty graficznej, czyli jak w karcie masz 64MB to tyle samo przeznacz w RAMie. Poza tym przy ilości 256 możesz spowolnić pracę systemu przypisując większą ilość.
Chyba żartujesz...
zostaw na 128 przy 256

Wcale nie żartuję. Po pierwsze nie wiemy jaką "krawiec" ma kartę graficzną. Zasada przyznawania pamięci RAM dla potrzeb karty graficznej jest prosta, i bynajmniej nie wymyślona przeze mnie... :) Sam przerabiałem ten temat u siebie, i moje doświadczenia pokrywają się z "wytycznymi" fachowców. Optymalnym rozwiązaniem jest przydzielenie dla karty posiadającej 256 RAMu - 128 lub wręcz 64 MB. Jeśli na karcie jest 64 MB, to przydzielenie 128 MB RAMu nie przyniesie żadnych korzyści, a może spowolnić działanie innych aplikacji, które intensywnie korzystają z pamięci.

AGP Apertute Size - określa ile karta grafiki może (ale nie musi) wykorzystać pamięci RAM na przechowywanie tekstur/bufory, czy kto wie co jeszcze ;) Tzn. możesz sobie ustawić nawet 256MB, a karta jeśli będzie potrzebowała 20MB, to zaalokuje 20MB (w praktyce trochę więcej) a nie np. 200MB ;)


Wcale nie żartuję. Po pierwsze nie wiemy jaką "krawiec" ma kartę graficzną.
Karta GeForce4 MX440.

mhm... według mnie optymalna wartością jest połowa ilośc ramu na mobo.

Najlepiej niech ktoś test zrobi i będzie po problemie :D


Najlepiej niech ktoś test zrobi i będzie po problemie :D
Robiłem testy, 32/64/128/256 MB (grafa -> kręcony Gainward FX5200Ultra).
Przy 32MB karta pracuje wyraźnie wolniej niż przy 64MB, dla 128MB wzrost jest minimalny, a dla 256MB już nie ma żadnej różnicy. Stąd wynika, że optymalne ustawienie to 64 lub 128MB ;)
Zresztą tak jak pisałem wyżej, można ustawić więcej MB, najwyżej karta z nich nie skorzysta, a dla systemu i tak będą dostępne ;)
Użytkownik rzymo edytował ten post 04 marzec 2005, 01:56

Robiłem testy, 32/64/128/256 MB (grafa -> kręcony Gainward FX5200Ultra).
Przy 32MB karta pracuje wyraźnie wolniej niż przy 64MB, dla 128MB wzrost jest minimalny, a dla 256MB już nie ma żadnej różnicy. Stąd wynika, że optymalne ustawienie to 64 lub 128MB ;)

Z tego wynika ,że przy daniu wyższej wartości,właściwie nic nie zyskam?Dobrze rozumuję?
A czy nie uszkodzę czegoś w Biosie?

Nic nie zyskasz, niczego nie uszkodzisz :)


Z tego wynika ,że przy daniu wyższej wartości,właściwie nic nie zyskam?Dobrze rozumuję?
A czy nie uszkodzę czegoś w Biosie?


Zdecydowanie nie może przekraczać ilości pamięci RAM karty graficznej, czyli jak w karcie masz 64MB to tyle samo przeznacz w RAMie. Poza tym przy ilości 256 możesz spowolnić pracę systemu przypisując większą ilość.


AGP Apertute Size - określa ile karta grafiki może (ale nie musi) wykorzystać pamięci RAM na przechowywanie tekstur/bufory, czy kto wie co jeszcze ;) Tzn. możesz sobie ustawić nawet 256MB, a karta jeśli będzie potrzebowała 20MB, to zaalokuje 20MB (w praktyce trochę więcej)  a nie np. 200MB ;)

Ten AGP Apertute Size jest podobnie jak pomięć wirtualna tyle że w AGP Apertute Size masz 2x zmień niż posiadana pamięć ramu. A Wirtualnej 2x wiecej niż pamięć ramu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvm.keep.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.