ďťż

[Flash] zapetlanie obrazka

       

Podstrony


telcocafe

jak zrobic zapetlenie obrazka tak żeby cały czas się przewijał powiedzmy że mam jpg odpowiednio ucięty tak żeby nie było widać kiedy był początek i koniec i co dalej? czy to się robi w AS? jako przykłąd mogę podąć http://www.gaduradio.pl/ i tutaj po prawej jest taki banerek tło się przewija.

I takie dziwne pytanie czym się różni SYMBOL Graphic od MovieClip? oglądam tutoriale i jedni robią tak i tak a obrazek się animuje więc jaka jest zasadnicza różnica? wybaczcie głupie pytanie ale dopiero startuje z fleszem.

dzieki za pomoc



To ja może jak zwykle. Od końca :)


I takie dziwne pytanie czym się różni SYMBOL Graphic od MovieClip? oglądam tutoriale i jedni robią tak i tak a obrazek się animuje więc jaka jest zasadnicza różnica? wybaczcie głupie pytanie ale dopiero startuje z fleszem. Wprawdzie różnice są nieduże - bardziej widoczne dla zaawansowanych flashowców, ale jednak.
Z tych najważniejszych:
- obiektu Graphic nie da się wyeksportować do AS
- tylko MovieClip (MC) można wyeksportować jako oddzielny plik SWF i SWC
Poza tym chodzi tu głównie moim zdaniem o wygodę. Swobodniej jest operować obiektami w Library, gdzie widać, który to obrazek a która animacja, zwłaszcza gdy jest ich sporo (kilkaset, kilka tysięcy).


jak zrobic zapetlenie obrazka tak żeby cały czas się przewijał powiedzmy że mam jpg odpowiednio ucięty tak żeby nie było widać kiedy był początek i koniec i co dalej? czy to się robi w AS? jako przykłąd mogę podąć http://www.gaduradio.pl/ i tutaj po prawej jest taki banerek tło się przewija.
Utwórz nowy MC i wstaw w nim obok siebie dwa obrazki tak aby się dotykały i nie było między nimi żadnej przerwy. Potem kliknij prawym przyciskiem na pierwszą klatkę kluczową i stwórz efekt Motion Tween (Create Motion Tween). Kliknij teraz lewym przyciskiem myszy - na powiedzmy 30. klatkę, wciśnij F6 (powstanie nowa klatka kluczowa), a następnie przesuń klip (Flash automatycznie połączył oba obrazki i wsadził do jednego MC, dlatego też będę podkreślał, kiedy mówię o jednym z nich, a kiedy o całym MC).

Ale gdzie? - zapytasz. Jeśli chcesz żeby animacja była płynna, trzeba trochę pokombinować.

Załóżmy, że twój obrazek (jeden!) ma 120px szerokości . Więc jeśli byś ustawił klip (z dwoma grafikami) na x: -120.0 (dlatego minus, bo obrazki idą do tyłu) i wyeksportował do SWF, to pewnie zauważysz, że animacja jakby tnie się na chwile (aby uzyskać pełny efekt ustaw rozmiary filmu zgodnie z rozmiarami JEDNEGO OBRAZKA). I słusznie, że tnie się. W pierwszej i ostatniej klatce animacja POKAZUJE w zasadzie to samo: obrazek tu i tu ma _x=0 (ale tylko my wiemy, że w pierwszej klatce to obrazek numer jeden, a w ostatniej numer 2). żeby tak nie było wystarczy, że użyjesz prostego wzoru:

wspolrzedna_x_klipu_w_ostatniej klatce = szerokosc_jednego_obrazka - (szerokosc_jednego_obrazka / ilosc_klatek_animacji)

w naszym wypadku współrzędna x powinna wynieść 116.
120-(120/30)=4

To chyba tyle. Jeśli w przyszłości będziesz chciał pomajstrować z szybkością animacji, musisz zmienić albo (to bezpieczniejszy sposób ) fps - czyli ilość klatek na sekundę albo ilość klatek w naszym klipie (pamiętaj, że wówczas powinieneś zmienić _x w ostatniej klatce, no chyba, że zaimplementowałeś wzór do ActionScript, to przepraszam).

Ufff... na tej stronce jest użyta jeszcze maska (dlatego my posługiwaliśmy się SWF o rozmiarach obrazka), ale to już przypowieść na inną lekcję.

Starałem się wyjaśnić wszystko jak najprościej, bo jak sam powiedziałeś, dopiero zaczynasz z Flashem. Powodzenia!
Użytkownik RoboKomp edytował ten post 17 lipiec 2007, 23:56
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvm.keep.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.