ďťż

[gra/ajax]aGame

       

Podstrony


telcocafe

http://img255.images...86/grav5di6.jpg

nie jestem pewien czy to odpowiednie miejsce na ten temat, ale spróbujmy. Ruszyłem z pewnym projektem, chodzi o grę typu mmorpg w technologii ajax, to co widzicie wyżej to interface nad którym pracuje, jednak to akurat nie jest najtrudniejsza rzecz, problem tkwi w pisaniu ogromniej ilości kodu, aby to wszystko zaczęło żyć. Tak więc jeśli są wśród was ludzie którzy chcieli by wziąść udział w tym projekcie to zapraszam. Oczywiście nie zakładam że to wszystko wypali, ale zawsze można się nauczyć czegoś nowego. Nie szukam specjalistów w dziedzinie www, tylko ludzi którzy podobnie jak ja dopiero zaczynają. Jeśli ktoś byłby chętny to zapraszam.



jeżeli chcesz by to działało dla większej od kilku liczby graczy to nad tym projektem nie mogą pracować sami amatorzy ;) Jeżeli chcesz by coś z tego wyszło dobrego weź porządny framework - Prado, Zend Framework +/- Code Igniter, stronę projektu na code.google wykorzystując repozytorium SVN do pracy nad kodem przez grupę programistów. Poza tym samym Ajaxem wiele nie zdziałasz i nie stosowałbym go "zawsze", ale tylko wtedy gdy jest potrzebny, gdyż stosowanie ajaxa znacznie komplikuje czytelność aplikacji :)

Chce użyć ajaxa do uwolnienia aplikacji od odświeżania - dane będą ładowane raz, a potem tylko aktualizowane, dzięki czemu serwer będzie nieco mniej obciążony, a całość zyska na szybkości. Klikasz jakieś pole - 5 sekund przygotowania i już widzisz twoją jednostką poruszającą się do wskazanego miejsca. Główna zaleta, nie potrzeba nic instalować, i wolne od platformy sprzętowej... ale kiedy to wszystko próbuje sobie wyobrazić to dochodzę do wniosku że rok to za mało czasu :/
Użytkownik odrin edytował ten post 04 kwiecień 2007, 23:09
serwery mogą wytrzymywać tysiące żądań na sekundę lecz mogą wyłożyć się na nieoptymalnym kodzie czy zapytaniu SQL. Ajaxa używaj do wszelkiego rodzaju map i plansz ale nie do wszystkich stron. "Optymalizacja" praktycznie żadna a masakra w kodzie server-side straszna :)



No cóż wszystko przed mną, nie wiem tylko od czego zacząć, php, mysql, javy script? Chodzi mi o to żeby tak to ugryźć aby się nie utopić w stronicach niepotrzebnego kodu.

jak nie znasz bardzo dobrze języka server side - PHP, Java, Python, Perl +frameworki/wzorce projektowe to możesz sobie na razie odpuścić tworzenie (nietrywialnej) gry.

Mnie tu zastanawia tylko jedno...
Chcesz zrobić coś jak ogame tylko że podróżuje sie gościem po mapie tak jak w tibii ??

Obawiam się że gra może się bardzo długo wczytywać na kompach o słabym necie...

Niekoniecznie, mapa będzie się składała z kafelków, i tablicy do ich rozmieszczenia. Trzeba będzie wczytać ten 1 mb na początku ale to chyba nie aż tak duzo, nawet na neo 256.

Ps. mam pytanie, lepiej zrobić wszystko na divach czy trochę statycznie w tabeli rozmieścić a np zakładki dać na divach i dopasować?
Użytkownik odrin edytował ten post 05 kwiecień 2007, 07:48
Jak chcesz :) Ja bym mapę oparł na tabeli, a resztę na warstwach ^^'

#edit: Mi się podoba to menu, może zrób z marginesem górnym i dolnym ^^
Użytkownik m_uli edytował ten post 05 kwiecień 2007, 09:23
http://img151.images.../logmenuto0.jpg

nie wiedziałem od czego zacząć więc zrobiłem menu logowania :P i jak?

grafika nawet ladna, ale z twoim doswiadczeniem to gra sie chyba na grafice skonczy :P zrob najpierw cos prostszego, i tak ci nie bedzie latwo ale moze sie uda, a z tak duzym projektem nie masz szans na poczatek


http://img151.images.../logmenuto0.jpg

nie wiedziałem od czego zacząć więc zrobiłem menu logowania :P i jak?

Jeśli to do gry o średniowieczu, to te ławeczki po lewej są nie na miejscu ;)

Mam pytanie, kiedy wstawiam tekst do div'a i ustawiam odstęp od lewej góry itd. tak żeby rozmiar div'a zmieniał się razem ze zmianą rozmiaru okna, to ten tekst wychodzi poza div kiedy brakuje miejsca, jak zrobić żeby się chował?

overflow: hidden;
?

http://efatum.ovh.org/

Zrobiłem wszystko na divach, co prawda nie działają jeszcze zakładki ale wszystko już ładnie pasuje do siebie - całość 60kb, możecie mi powiedzieć jak to działa pod różnymi przeglądarkami?

edit: O już widzę że jest problem pod IE, czyżby przeglądarka M$ nie obsługiwała warstw?
Użytkownik odrin edytował ten post 06 kwiecień 2007, 14:30
Obsługuje tylko tak koślawie jak żadna inna przeglądarka. :) Apropo poruszania się po mapce. W czym ty to zrobisz?? We flashu?? Bo ja nie widzę innego rozwiązania.

Nie? Więc zobacz to ;) :

http://www.elizium.n...ripts/lemmings/

http://www.smokymonkeys.com/triglav/(tylko IE!).

http://www.wolf5k.com/

http://henrikfalck.com/unrealsoccer/

http://www.themaninb...ment/BunnyHunt/

http://www.pixelinst...re/arkanoid.php

http://www.abrahamjo...ben/canvascape/

Wszystko na Dhtml, niekiedy aż trudno uwierzyć...

Edit: nie chcę zaczynać nowego postu, mam problem z javascript, mianowicie mam zdefiniowaną warstwę powiedzmy

<div id="klasa">

której w stylach css określiłem pewien obrazek tła

div#klasa { background-image: url(center/obrazek.jpg)}

Teraz kiedy w pliku index.html pomiędzy znacznikami head umiesciłem definicję skryptu

w którym jest funkcja która robi coś takiego:

document.getElementById("klasa").style.backgroundImage = "center/nowy.jpg";

tylko to nie działa... ale np to:

document.getElementById("klasa").style.size = 200;

działa, czy ktoś mi może powiedzieć czemu nie mogę w ten sposób zmienić obrazka w tle? I czy może parser języka w jakiś sposób kiedy nie znajdzie nowego obrazka pozostawia stary? Czy to możliwe?
Użytkownik odrin edytował ten post 06 kwiecień 2007, 15:49
obrazek=new Image();
obrazek.src="img/obrazek.jpg";
document.getElementById('id_czegos').src=obrazek.src;

Ciekawy ten project może do niego się przyłącze żeby tam ci w czymś odrobine pomóc :)

http://efatum.ovh.org/

W sprawie mojego poprzedniego pytania, już znalazłem rozwiązanie, problem był w tym ze taka konstrukcja:

document.getElementById("klasa").style.backgroundImage = "center/nowy.jpg";

była błedna, należało zastosować:

document.getElementById("klasa").style.backgroundImage = "url(center/nowy.jpg)";

ale ja poszedłem dalej, i ładuje obrazki do tablicy 2 wymiarowej przez co podczas klikania na obrazek nie widać białego tła wynikającego z wczytywania obrazka:

document.getElementById("klasa").style.backgroundImage = "url("+img[x][y].src+")";

Teraz, dorobiłem menu z prawej strony, zbudowałem też odpowiedni skrypt, co mnie teraz interesuje to to czemu w IE jest widoczny pasek przewijania, oraz czemu w IE nie działą konstrukcja:

lHeight = document.body.offsetHeight;

tzn nie działa poprawnie - zwraca zero;

dalej kiedy macie menu które się rozwija, aby było one ładnie przyległe do dołu i do prawej/lewej strony pod koniec animacji ruchu dałem:

document.getElementById('rightpanel_'+n).style.left = '143px';
document.getElementById('rightpanel_'+n).style.right = '0px';
document.getElementById('rightpanel_'+n).style.bottom = '1px';

jednak to nie funkcjonuje poprawnie, byłbym wdzięczny komuś kto zna się na JS i zechciałby poświecić trochę czasu na analizę mojego skryptu.

I jak wam się podoba pomysł z menu?

żeby nie pokazywał ci się pasek przewijania trzeba dodać w stylach
html {
overflow:hidden;
}
body {
overflow:hidden;
}
A co do AJAXa to ja go na razie nie widze

a i jeszcze wyświetlanie obrazków pod ie. Nie widać ich! Wpakuj jeszcze "width" do styli bo ich nie wyswietli ie.

a to menu to mi się nie podoba głupia ta animacja to ma być praktyczne i poręczne a nie jakieś dodatkowe bajery!!

Przyspieszyłem trochę to menu, i zrobiłem menu logowania, niedługo w grze zacznie działać chat w ajax

Menu logowania: http://efatum.ovh.org/logmenu.html

Gra: http://efatum.ovh.org

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvm.keep.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.