ďťż
Podstrony
|
telcocafeW jaki sposób tworzy się gry internetowe.Można to zrobić za pomocą bazy MySQL, i serwera z PHP (no myśle że sie da :P ) ?. Konkretniej jak przechowywani są użytkownicy ?? Czy użytkownicy powinni być jako użytkownicy MySQL z odpowienimi prawami ?? Czy moze po prostu plik tekstowy z hasłami (oczywiście odpowiednio zabezpieczony) a w bazie tylko odpowiednie tabele z informacjami o danym użytkowniku. Chciałbym się dowiedzieć ogólnego zarysu jak to działa. Ogólnie sposób stowrzenia jest dowolny...w teorii. Ponieważ wiemy dobrze, że pewne rozwiązania są znacznie lepsze niż inne. Najlepiej chyba by było gdybyś wszystkie dane przechowywał w bazie. Możesz tam umieścić w różnych tabelach id usera jego hasło, parametry państwa czy czego tam chcesz, ilości rzeczy jakie posiada, a potem po prostu połączyć to za pomocą na przykład jego id. I tak jak najbardziej taką gre możesz stworzyć za pomocą języka SQL i php. Większość jest nawet w ten sposób pisana wedłóg mnie najlepiej wszystkie informacje o uczestniku umieścić w jednej tabeli również hasło do jego profilu. A odnosic się do niego za pomocą unikalnego ID No tak, ale raczej najlepszym sposobem jest odnoszenie się do wszystkich danych za pomocą unikalnego ID. Nie tylko do info o użytkowniku. Ok , a jaki ma być szkielet bazy dancyh ?. Założmy że w grze będa dwa rodzaje pojazdów i dwa rodzaje budynków(tak dla przykladu) które gracz może wybudować. Jakie do tego stworzyć tabele ? czy może być naprzykład: 1# : tabela graczy: ID | Login | Password | Mail | GG 2# : tabela JEEPOW ID | Ilosc_JEEPOW | W_produkcji | Czas_rozpoczecia_produkcji | Czas_zakonczenia_produkcji | 3# : tabela CZOLGOW ID | Ilosc_CZOLGOW | W_produkcji | Czas_rozpoczecia_produkcji | Czas_zakonczenia_produkcji | 4# : tabela ELEKTROWNI ID | Ilosc_ELEKTROWNI | W_produkcji | Czas_rozpoczecia_produkcji | Czas_zakonczenia_produkcji | 5# : tabela FABRYK ID | Ilosc_FABRYK| W_produkcji | Czas_rozpoczecia_produkcji | Czas_zakonczenia_produkcji | Czy może znacie jakiś lepszy pomysł ?? Użytkownik krzysiek007 edytował ten post 10 wrzesień 2005, 09:01 Po co aż tak? A jak dojdą ci nowe budynki to zrobisz nowe tabele? Wiesz ja sądze, że najlepiej gdybyś na przykład pojazdy i budynki dał do jednej tabeli ewentualnie tabela pojazdów i tabela budynków Po co aż tak? A jak dojdą ci nowe budynki to zrobisz nowe tabele? Wiesz ja sądze, że najlepiej gdybyś na przykład pojazdy i budynki dał do jednej tabeli ewentualnie tabela pojazdów i tabela budynków No ten pomysł polega właśnie na tym, że rekordy danego użytkownika w każdej tabeli są połączone na przykład za pomocą ID. Jest to dość proste rozwiązanie. a inaczej to byś musiał tworzyć więcej zapytań sql zeby pobrac dane przez co skrypt by ci sie wykonywal cala wiecznosc A więc : 1# tabela: USERS_INFO /////info o userach ID | Login | Haslo | Mail | GG | Pieniadze | Punkty | Wspolrzedne_gracza ///////////obiekty w grze oraz ich posiadanie przez graczy 2# tabela: BUILDINGS (np. elektrownie, fabryki, bramy i systemy obronne) ID | Rodzaj | Ilosc | W_budowie | Czas_rozpoczecia_budowy | Czas_zakonczenia_budowy 3# tabela: OTHER (wszystkie obiekty mogące sie przemieszczać) ID | Rodzaj | Ilosc | W_budowie | Czas_rozpoczecia_budowy | Czas_zakonczenia_budowy //////////wlasciwosci obiektów, Â w razie potrzeby nie będe musiał modyfikować skryptów PHP, tylko baze. 4# tabela: BUILDINGS_PROPERTIES Rodzaj | Atak | Życie | Wytwarzana_Energia | Pobierana_Energia | Czas_budowy | Funkcja | Cena 5# tabela: OTHER_PROPOERTIES Rodzaj | Atak | Życie | Czas_budowy | Cena Czy oczymś może zapomniałem ?? Użytkownik krzysiek007 edytował ten post 10 wrzesień 2005, 13:57 Na twoim miejscu takie rzeczy jak pieniadze czy jego współrzędne trzymałbym w innej tabeli. Dane o graczu w jednej a jego sprawy związane z grą w innych. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |