ďťż

Jaka reklama www, jest najefektywniejsza?

       

Podstrony


telcocafe

Jaka reklama www, jest według was najefektywniejsza? Niektórzy mówią, że pozycjonowanie, ale wiadomo, że jeśli jest duża konkurencja, to czas poświęcony, nie zawsze jest równy efektom. Inni są za PopUp, a inni twirdzą, że najskuteczniejszy jest mailing. Co Wy o tym sądzicie? Na mojej stronie: http://www.eksiazka.net.pl jest na ten temat ankieta. Jeśli masz ochotę zagłosuj.

Pozdrawiam



Popupy ludzi wyłaczają jak najszybciej (są też blokady w browserach), więc tego nikt nie lubi i tylko tracisz czytelników :P Najlepszy jest chyba baner. ew. jakiś button.

BTW: nikt nie znosi ŻADNYCH reklam - tak na marginesie ;)

Dobrze opracowany graficznie banner oraz przycisk. Wyróżnione linki umiejscowione w widocznych miejscach (oczywiście bez przesady) też dają dobre rezultaty.

Najgorszymi reklamami są pop-up'y i wyskakujące na I plan animacje Flash (w których od razu szukam krzyżyka X, aby ją zamknąć).

Skuteczna reklama = dobrze wykonana, z dobrą treścią i zakotwiczona w miejscu widocznym, a nieprzeszkadzającym użytkownikowi.

Banery są bardzo dobre, mailing... blisko stąd do spamu :>. Pop-upy - jak napisali przedmówcy - nie dość, że irytują, to jeszcze połowa internautów ma włączone odpowiednie filtry.

Widzieliście reklamę "The Fart Button..."? Ta naprawdę przyciąga :P...


Skuteczna reklama = dobrze wykonana, z dobrą treścią i zakotwiczona w miejscu widocznym, a nieprzeszkadzającym użytkownikowi.



jeśli dysponujesz jakimiś większymi środkami pieniężnymi to zainwestuj w reklamę w wyszukiwarkach, przykładowo w zeszłym roku zrobiłem taki patent w jednej firmie, reklama na około 2 miesiące wyświetleń kosztowała coś około 500zł, przyniosło to 3 razy większy zysk ze sprzedaży towarów przez internet a porównując zysk do kwoty jaką zainwestowała owa firma (500zł), to był on kilkadziesiąt razy większy niż wkład. To daje sporo do myślenia...
Ja osobiście wszelkie wyskakujące reklamy zaraz wyłączam X, albo blokuję w przeglądarce, za flashem też nie przepadam.

Najbardziej efektowna jest reklama w mediach... ;)

Widzieliście Allegro.pl ?

Z dwojga złego wolę banery, nie cierpie za to Pop-up reklam. Są irytujące i strasznie przeszkadzają. Jeżeli baner ładnie komponuje się w tło i jest starannie wykonany, to aż miło popatrzeć, jednak gdy jest strasznie kolorwy, a strona wysublwyfna* to aż mnie korci kliknąć "wstecz"...

* wysublwyfna - Chodzi o słowo, którego nie umiem napisać ani ja, ani WORD

Sporo osób uważa bannery za skuteczną reklamę, ja myślę jednak, że jest to nieco błędne myślenie. Do bannerów wszyscy z nas już się przyzwyczaili i większość z nas odwraca od nich poprostu wzrok. Tymczasem reklama sktóra denerwuje, może przynieść leposze skutki. Dlaczego?

W książce "Skuteczna Reklama" powiedziano, że sukcesem twórcy reklamy jest już samo to, że reklama jest zauważona! Z drugiej zaś strony reklama która denerwuje odbiorców automatycznie nastawia nas źle na promowany sposób. Dlatego ktoś znalazł ciekawy sposób na zrównoważenie tego.

Floating DHTML - wyskakujące okienka, których przeglądarki nie mogą zablokować, które oferują coś darmowego. Reklama jest wyświetlana tylko kilka razy jednemu użytkownikowi. Skuteczność: nawet 15%! Ktoś korzystał z tego typu reklamy?

Gdy czytam bardzo ciekawy artykuł i nagle wyskakuje mi reklama, która świeci, błyska i zasłania połowę strony, to od razu szukam iksa. Na pewno dowiem się przed wyłączeniem, co reklamuje reklama, jednak znienawidze tą firmę na najbliższe kilka dni, a potem i tak zapominam o całej sprawie. "Banerów się nie zapomina"
Dlaczego mój licznik pokazuje, że zablokowałem ponad 250 reklam popowych? Po prostu ich nie lubię...
Użytkownik Security edytował ten post 09 maj 2006, 16:29

Gdy czytam bardzo ciekawy artykuł i nagle wyskakuje mi reklama, która świeci, błyska i zasłania połowę strony, to od razu szukam iksa. Na pewno dowiem się przed wyłączeniem, co reklamuje reklama, jednak znienawidze tą firmę na najbliższe kilka dni, a potem i tak zapominam o całej sprawie. "Banerów się nie zapomina"
Dlaczego mój licznik pokazuje, że zablokowałem ponad 250 reklam popowych? Po prostu ich nie lubię...

To jeszcze nic, raz po wejściu na strone pewnego portalu, musiałem zresetować komputer, bo pojawiła się zielona reklama na całą stronę :lol:


To jeszcze nic, raz po wejściu na strone pewnego portalu, musiałem zresetować komputer, bo pojawiła się zielona reklama na całą stronę  :lol:


:blink:  nacisnij alt + tab..

To jeszcze nic, raz po wejściu na strone pewnego portalu, musiałem zresetować komputer, bo pojawiła się zielona reklama na całą stronę  :lol:

No nie do końca sięzgodzę. Efektywna reklama to taka, która daje WYNIKI!

Jeśli banner generuje od 0,1 do 0,5% skuteczności (stosunek kliknięć do wyświetleń), a okienko floating dhtml 12%, to jest nad czym się zastanawiać.

I nie mam tu na myśli żadnych reklam na całą stronę, albo takich które w czasie lektury zasłaniają połowę strony. Takie reklamy są niewłaściwe. Ale np. wyświetlenie małego, estetycznego i prostego do wyłączenia okienka, proponujące darmowy ebook, czy coś w tym stylu może być naprawdę skuteczne. Dlaczego?

Bo ludzie lubią korzystać z okazji i jak można skubnąć coś darmowego to od razu się na to rzucają, jeśli to jest dobre opczywiście. I tak jest z każdym, czy w to wierzy czy nie. A szczególnie gdy jest nieobyty z internetem.

Pozdrawiam

Nie popieram.

Tak jak napisał Security, reklamy "floating DHTML" od razu się zamyka (X). Jeśli klikniesz w niewłaściwe miejsce przez przypadek i otworzy się strona, także się ją zamyka. Tego typu reklamy uważa się za UCIĄŻLIWE. Może często są skuteczniejsze od bannerów, jednak nastawiamy się negatywnie.

Dobrą skuteczność powinny mieć interaktywne, duże bannery, przyciągające wzrok. :)


[...]

Jeśli banner generuje od 0,1 do 0,5% skuteczności (stosunek kliknięć do wyświetleń), a okienko floating dhtml 12%, to jest nad czym się zastanawiać.

[...]


Najbardziej efektowna jest reklama w mediach...  ;)

Widzieliście Allegro.pl ?

Reklama umieszczona obok paska przewijania okna przeglądarki generuje większą liczbę kliknięć. Oglądający znacznie chętniej klika taki baner, ponieważ jego kursor znajduje się zazwyczaj na pasku przewijania w chwili wczytywania się strony. Lokalizacja ta dotyczy zwłaszcza banerów typu button oraz banerów wertykalnych.

Wskaźnik liczby kliknięć będzie większy, jeżeli baner umieszczony jest na 1/3 wysokości strony widzianej po załadowaniu strony w oknie przeglądarki. Wzrok oglądającego najpierw pada na to właśnie miejsce, a nie, jak to się zwykło uważać, na sam początek strony.

Dwa banery dotyczące tego samego produktu, umieszczone na tej samej stronie generować będą większy wskaźnik kliknięć. Pierwszy umieszczony na początku strony i drugi na jej końcu. Dla wielu oglądających ważniejsza jest treść strony, po to na nią weszli.

Chętniej klikane są banery oferujące informacje o produkcie czy usłudze niż o samej firmie. Wniosek: baner z logo firmy i jej nazwą będzie mniej efektywny od banera z wizerunkiem produktu i tekstem zachęcającym do jego kliknięcia, np. "nowa rewelacyjna drukarka" czy "hosting za reklamę".

Wzięte z programuj.com

pzdr :)


Tylko Ci się tak wydaje... W reklamach typu Floating DHTML współczynnik jest taki duży, ponieważ najczęściej w tego typu formach, przycisk x jest bardzo mały i trudno w niego kliknąć. Dlatego przez przypadek ludzie klikają np. obok x, a system liczy to jako kliknięcie w reklamę.

Tylko ja nie zliczam kliknięć w to okienko, tylko zapisy w formularzu :-D


co do tematu to większość z Was nie ma pojęcia o czym piszesz ;-) jaka jest najlepsza forma reklamy? A słyszeliście, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego? no właśnie :-) tu jest to samo :-) wybranie formy reklamy to jeden z końcowych etapów kampanii :-) Reasumując formę reklamy wybiera się w zależności od wymagań kampanii :-) Inny target i cel reklamy jest w przypadku portali internetowego, a inny w przypadku vortalu skierowanego do wąskiej grupy docelowej.

Oczywiście, że tak. O to właśnie chodzi, że każdy będzie miał inne zdanie na ten temat.

Chodzi tylko o to, że coś, co sami uważamy za skuteczne, bo tak się nam wydaje, nie znaczy, że to jest prawda. W rzeczywistości, wszystko musi być przetestowane. A, że coś nas denerwuje, to nie znaczy, że jest do d...

Zamiast mówić, że to jest do niczego lepiej przetestować coś, co okazało się strzałem w dziesiątke dla kogoś. Dobrze mówię?

Pozdrawiam


Tylko ja nie zliczam kliknięć w to okienko, tylko zapisy w formularzu :-D
Oczywiście, że tak. O to właśnie chodzi, że każdy będzie miał inne zdanie na ten temat.

Chodzi tylko o to, że coś, co sami uważamy za skuteczne, bo tak się nam wydaje, nie znaczy, że to jest prawda. W rzeczywistości, wszystko musi być przetestowane. A, że coś nas denerwuje, to nie znaczy, że jest do d...

Zamiast mówić, że to jest do niczego lepiej przetestować coś, co okazało się strzałem w dziesiątke dla kogoś. Dobrze mówię?

Pozdrawiam

Praca magisterska, czyli encyklopedyczne teoretyzowanie( bez obrazy dla autora, bo praca jest bardzo przemyślana). Ciekawe, czy autor przetestował chociaż jednąreklamę w internecie. Prawda jest taka, że czytając prace naukowe, nic do końca z nich nie wynika praktycznego. To tak jak ja ucząc się w technikum elektronicznym kuję biologię ;-)


jeśli masz ustalone cele kampanii oraz grupę docelową masz ułatwiony wybór formy reklamy.

Pewnie. Wcale nie twierdzę, że tak nie jest. Ale nie mówimy o wielkich biznesach, które wymagają wielkich nakładów finansowych. Ktoś kto prowadzi mały serwis, nie ma praktycznie żadnych szans prześcignąć wielkie firmy.

Chodzi raczej o takie małe metody promocji. I do końca nie wiem, z czym sięnie zgadzasz.

Z tym, że nasze odczucia nie zawsze przekładają się w praktyce, czy z tym, że reklamy trzeba testować?

jeśli masz mały serwis, to jeśli chcesz umieszczać czyjeś reklamy to on Ci narzuca formę, a jak Ty chcesz to ponad banery / linki / buttony nie wyjdziesz, co do Twojego opisu pracy to się nie zgodzę, bo przeczytałem ją niemal całą i jest dobra

Tyle, że nie chodzi mi o to aby umieszczać reklamy na innych stronach. to teżjest potrzebne, ale znacznie skuteczniejsze są: wymianyh artykułami, np w mailingach, wymiany okienkami dhtml i tak dalej.

A czy możesz podać jakiś przykład reklamy autora pracy?

Ja opieram się w swoich wywodach głównie na autorach książki :Skuteczna Reklama", autorach, którzy w swoim dorobku mają setki SKUTECZNYCH reklam, właścicielach firm: cneb.pl ententa.pl zlotemysli.pl którzy mają na swoim koncie dziesiątki dobrych reklam, a co za tym idzie już osiągnięty główny cel ->znalezienie grupy stałych klientów.

Czy praca jest dobra? Nie przecze, że nie - przeczytałem tylko kilka fragmentów. Ważniejsze jest jednak, to czy autor tekstu 'ciężko zapracował sobie na prawo pisania o reklamie'(Angus McLeod).

Teoria nie zawsze pokrywa sięz prktyką. A szczególnie w świecie reklamy i to jeszcze w internecie :-)


jeśli masz mały serwis, to jeśli chcesz umieszczać czyjeś reklamy to on Ci narzuca formę, a jak Ty chcesz to ponad banery
Poza tym to się już czepiasz szczegółów ;-)
Pozdrawiam

ad dhtml etc to chyba się nie spotkałem z darmowymi formami tego ;-)
ad cnet etc no comment :-) poczytaj na optymalizacji ;-)
ad szczegółów : to nie jest szczegół ;-)

Opienie są różne. ja korzystam z Cneb i jestem zadowolony. Poza tym nie opinie się liczą tylko fakty. A fakty są takie, że P.M. zarabia na cneb sporo, a to jest powód, aby wartobyło go słuchać. Jeśli ktoś nie chce to niech tego nie robi.

Pozatym dhtml nie musi być darmowy żeby z niego korzystać. Można np. umieścić go na własnej stronie i w ten sposób promować liste mailingową, która jest najlepszą metodąkomunikacji z klientem.

Ok. Szkoda czasu na przekomarzanie się.

Najważniejsze jest, że reklamy trzeba testować, bo nawet najlepsi ich twórcy nie mogą być pewni, że przyniesie ona sukces. Z tym chyba każdy się zgodzi.

Moim zdaniem wymiana bannerów na stronach tematycznych. Proste- jak czytelnik wchodzi na stronę o programmingu, to znaczy, że chce o programmingu poczytać, więc jeśli po przeczytani strony, jeśli stwierdzi, że jest tu za mało, ma trzy wyjścia:
-Stwierdzi, że nie ma sensu dalej szukać (żadko)
-Wróci do google i poszuka innej stony
-Popatrzy na bannery/buttony podobnych stron, może się coś uzupełni

Sorry za Off- skusi się ktoś na wymianę bannerów (najlepiej się wymienie ze stronami o programmingu)? Potrzebuje reklamy, a jej nie mam. Adres WWW: cpp-programming.cba.pl, moje GG 4140454, mój mail: virus1441@o2.pl, ew. mail podany na stronie.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nvm.keep.pl

  • Sitedesign by AltusUmbrae.