ďťż
Podstrony
|
telcocafeTworzę grę logiczno-przygodową tylko w XHTML, CSS i Javascript. Po uruchomieniu gry wyświetli się ekran główny z wyborem poziomu i opcjami (wygląd, język, muzyka OGG). Ewentualnie informacja o potrzebie aktualizacji przeglądarki.1) Na początku trzeba załadować główny plik językowy i pobrać menu. Przejdźmy do procesu ładowania poziomu. 2) Kod XHTML - tutaj raczej AJAX i wstawienie kodu do odpowiedniego obiektu <div> 3) Kod JS - informacje o pokojach, przedmiotach, funkcje, zmienne - dla ładowanego poziomu... 4) Plik językowy dla ładowanego poziomu. Do końca nie zdecydowałem, czy będzie podział na poziomy, czy nie. W każdym razie 1) i 3) trzeba załadować dynamicznie. <head> Tutaj wystarczy stworzyć za pomocą DOM obiekt <script> i dopiąć atrybut SRC. Problemy mogą być w IE, ale zawsze można sprawdzić, czy istnieją obiekty, które trzeba pobrać. JSON + eval Pliki pobieramy za pomocą AJAX, a potem zawartość wsadzamy do eval(). Panuje opinia, że eval() bardzo spowalnia skrypt. Którym sposobem najlepiej ładować skrypty JS do tych celów? Ważne, by nie pojawiły się problemy nawet na IE 6. Panuje opinia, że eval() bardzo spowalnia skrypt. Pytanie, czy Twój skrypt jest na tyle duży, żeby spowolnienie, było chociaż w minimalnym stopniu widoczne w porównaniu do czasu potrzebnego na pobranie pliku. Ja bym się skłaniał do rozwiązania JSON/eval, moim zdaniem jest wygodniejsze. Jeśli chodzi o kompatybilność to nie powinno być problemów, chociaż osobiście praktycznie całkowicie przerzuciłem na jQuery, pisze się zdecydowanie szybciej i jest pewność co do kompatybilności wstecz chyba nawet dalej niż IE6. Jeżeli chodzi wydajność to dopóki nie walnie się jakiegoś selektora w stylu "#div .class input[type=submit]" i nie zapętli kilkanaście razy to różnica jest niewidoczna. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |