ďťż
Podstrony
|
telcocafeZrobiłem programik taki jak w tytule tematu przy użyciu instrukcji CASE i teraz muszę zrobić taki sam z użyciem IF gdyby ktoś mi pomógł był bym wdzięczny :).Dołączam kod mojego programu <html> <title>Oblicznie pierwiastka z danej liczby</title> <body> <script LANGUAGE = "Javascript"> function licz ( form ) { x=parseInt(form.liczba.value); z=parseInt(form.stop.value); switch (z) { case 2: form.wynik.value = Math.sqrt(x); break; case 3: form.wynik.value = Math.spow(x, 1/3); break; case 4: form.wynik.value = Math.pow(x, 1/4); break; case 5: form.wynik.value = Math.pow(x, 1/5); break; default: } } </script> <form name="pier"> <p>Podaj liczbe z której ma być obliczony pierwiatek:</p> <input type = "text" name = "liczba" size = "12"> <p>Podaj stopień pierwiastka (od 2 do 5):</p> <input type = "text" NAME = "stop" sieze = "12"> <input type = "button" value = "Oblicz" onclick=" licz (pier)"> <p>Wynik:</p> <input type = "text" name = "wynik" size = "12"> </form> </body> </html> potrzebujesz po prostu zrobić: if(z==1) form.wynik.value=(...) else if (z==2) instrukcja 2; else if(z==3) instr3; ... else Jak maszvar a = 2; switch (a) { case 1: alert(1); break; case 2: alert(2); break; case 3: alert(3); break; }Z użyciem instrukcji warunkowej if będzie tovar a = 2; if (a == 1) { alert(1); } else if (a == 2) { alert(2); } else if (a == 3) { alert(3); }Hm. Ja kiedyś miałem właśnie problem ze zrozumieniem instrukcji switch, a Ty, jak widzę, odwrotnie :) P.S. A nie prościej by było tak?var obliczPierwiastek = function(num, pow) { if (isNaN(num) || isNaN(pow)) { alert('Wartości muszą być liczbami'); return; } if (pow == 0) { alert('Wartości potęgi musi być różna od zera'); return; } //document.forms['form'].elements['wynik'].value = Math.pow(num, 1 / pow); alert(Math.pow(num, 1 / pow)); }; obliczPierwiastek(36, 2); // Edytowano Ech, katarina ma szybszy net :lol: Mój wysiada :Tongue: //za to ładnie rozszerzyłeś swoją wypowiedź :) -ktrn Użytkownik katarina edytował ten post 16 grudzień 2009, 19:59 |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |