ďťż
Podstrony
|
telcocafeIstnieje strona wielojęzykowa z kilkoma językami. Jakie powinna mieć adresy dla każdego języka, aby osiągnąć najlepsze efekty w pozycjonowaniu?Czy język powinien znajdować się w subdomenie, np. pl.strona.com / en.strona.com? Czy raczej powinien zależeć od domeny: strona.com, strona.pl, strona.de? Czy jako katalog, np. strona.com/pl, strona.com/de? A może wystarczy, że system automatycznie wykryje język? Google nie będzie w stanie zmienić języka, więc zindeksuje tylko 1 język. Jeśli umieścisz link do zmiany, nie martw się o to. Robot zindeksuje wszystkie linki na stronie (chyba że będzie liczył domenę lub subdomenę jako oddzielną stronę, co jest bardziej realne). A pozycjonowanie? To raczej nie ma znaczenia, bo robot i tak musi zindeksować każdą wersję językową. Także nie masz się co przejmować, że u wujka z Polski jedna strona będzie wyżej od drugiej niż u wujka z Anglii ;-) na prostych, praktycznie statycznych stronach, które mają wersje językowe są to oddzielne "katalogi" typu "foo.pl/en/index.html", czy też po prostu "index_en.html" do kliknięcia ze strony startowej. Dla żywych stron, które są wielojęzyczne zazwyczaj każdy język jest w oddzielnej subdomenie (w szczególności jeżeli treść dla różnych języków nie jest identyczna). Czasami też stosuje się jeden adres, a ustawienia językowe trzyma w sesji/cookie (na stronach publicznie niezbyt dostępnych - wsparcie klienta itd.) Strony w oddzielnych domenach stosują chyba tylko korporacje prowadzące konkretną działalność w danych krajach. |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |