ďťż
Podstrony
|
telcocafeWItam mam pytanie, zrobilem ostatnio mały teścik mianowicie włączyłem kodowanie filmu do divixa i w evereście sprawdziłem użycie procesora. I tu jest problem że pokazuje iż tylko jeden rdzeń jest używany, a drugi 0% :/ tak powinno być? mam core duoBo drugi rdzeń nie był mu potrzebny. Uruchom Orthos i zobacz czy dwa rdzenie się uruchomią. Jak nie potrzeba to nie korzysta z dwóch rdzeni,nie wszystkie programy wykorzystują dwa jaja.A właściwie to jest ich nie wiele. No zassalem jakas bete ale dalej w evereście pokazuje zużycie jednego 100% a drugiego 0%... masz może pomysl o co chodzi?pozdro chyba wiem juz o co chodzi, w evereście wyskoczylo ze nie obsluguje mojej plyty czy cośtam. teraz sprawdzilem w menedżeże zadań i tam są dwa okienka ze zużyciem procesora i jak jest włączony orthon to pokazuje tam na obydwu 100%. dzięki za podrzucenie nazwy softu. pozdrawiam Użytkownik Jaromas edytował ten post 29 październik 2007, 20:53 Zapuść Orthosa i uruchom program SpeedFan i zobacz czy obciążył dwa rdzenie. Sprawdz w Menadżer Urządzeń czy Windows widzi dwa procesory. Edit: Byłeś szybszy :D Użytkownik przemn2 edytował ten post 29 październik 2007, 20:54 Nie wiem czy da się wogóle włączyć 32bitową wersję XP na 64bitowym procku, ale może w tym problem? :blink: Czy masz 64bitową wersję Windowsa? Nie wiem czy da się wogóle włączyć 32bitową wersję XP na 64bitowym procku, ale może w tym problem? :blink: Czy masz 64bitową wersję Windowsa? da sie.. aplikacje 32-bitowe sa emulowane wracajac do tematu - system winxp obsluguje dwa rdzenie, ale nie wykorzystuje ich w pelni (zalezy to od programu), na Viscie widac roznice :) da sie.. aplikacje 32-bitowe sa emulowane wracajac do tematu - system winxp obsluguje dwa rdzenie, ale nie wykorzystuje ich w pelni (zalezy to od programu), na Viscie widac roznice :) Aplikacje 32bitowe są emulowane na 64bitowym systemie, a mi chodzi o to że XP 32bit nie pójdzie pod procesorem 64bit. Co do drugiej części się zgadzam. Nie każdy program i gra korzysta z dwóch rdzeniów. Jaromas - spróbuj włączyć jakiś program, lub grę który wiesz że na 100% obsługuje procesory dwurdzeniowe i wtedy sprawdź użycie procesora. Użytkownik Master Chief edytował ten post 31 październik 2007, 16:05 a mi chodzi o to że XP 32bit nie pójdzie pod procesorem 64bit Co? Pierwsze słysze.... Aplikacje 32bitowe są emulowane na 64bitowym systemie, a mi chodzi o to że XP 32bit nie pójdzie pod procesorem 64bit. Co do drugiej części się zgadzam. Nie każdy program i gra korzysta z dwóch rdzeniów. a ja nie "mowie", ze kazdy program pod Vista nagle rozwinie skrzydla i bedzie korzytal z dwoch rdzeni - chodzi o roznice w dzialaniu obu systemow.. radze zwrocic uwage, ze procesory dostepne w tej chwili na rynku dla komputerow desktop-owych maja tylko rozszerzenia(intrukcje) 64-bitowe, a tak naprawde samymi procesorami 64-bitowymi nie sa... dlatego prawie kazdy procesor dotepny dzisiaj na masowym rynku moze dzialac z winXP 64-bit bodajze Intel produkowal jakies chyba Xeony 64-bitowe, ale reki nie dam uciac.. Użytkownik fernandez edytował ten post 31 październik 2007, 16:31 a ja nie "mowie", ze kazdy program pod Vista nagle rozwinie skrzydla i bedzie korzytal z dwoch rdzeni - chodzi o roznice w dzialaniu obu systemow.. radze zwrocic uwage, ze procesory dostepne w tej chwili na rynku dla komputerow desktop-owych maja tylko rozszerzenia(intrukcje) 64-bitowe, a tak naprawde samymi procesorami 64-bitowymi nie sa... dlatego prawie kazdy procesor dotepny dzisiaj na masowym rynku moze dzialac z winXP 64-bit bodajze Intel produkowal jakies chyba Xeony 64-bitowe, ale reki nie dam uciac.. Pisałem że nie jestem pewien, jeśli jest tak jak piszesz to zwracam honor ;) zeby obsluzyc dwa rdzenie program musi byc "specjalnie" napisany... odpalajac zwykly program obciazasz tylko jeden rdzen... co innego gdyby udalo Ci sie uruchomic dwie instancje (czasami sie udaje) wowczas powinienes byc zadowolony z osiagnietych efektow! Trochę to dziwne. Widziałem jak wygląda praca procka dwurdzeniowego pod xp - konkretnie PDC E2160. Na tamtym kompie pierwsze skrzypce grał faktycznie jeden rdzeń, ale ten drugi także się czasem udzielał. @fernandez:  OT faktycznie Intel produkuje "prawdziwe" procesory 64-bitowe. Nazywają się Itanium i mają jedną wadę - nie potrafiąÂ emulować - wykonująÂ operacje tylko na kodzie 64-bitowym. Tyle o nich wiem. Wystarczy uruchomić grę np.GRAW 2,Reinbow Six Vegas i chyba Crysis są napisane pod obsługę dwóch rdzeni i oba pracują na 100%. Trochę to dziwne. Widziałem jak wygląda praca procka dwurdzeniowego pod xp - konkretnie PDC E2160. Na tamtym kompie pierwsze skrzypce grał faktycznie jeden rdzeń, ale ten drugi także się czasem udzielał. @fernandez:  OT faktycznie Intel produkuje "prawdziwe" procesory 64-bitowe. Nazywają się Itanium i mają jedną wadę - nie potrafiąÂ emulować - wykonująÂ operacje tylko na kodzie 64-bitowym. Tyle o nich wiem. Ithanium posiada emulację jednak 32 bitowe aplikacje pracują z wydajnością porównywalną do Celerona 400 MHz. Procesory od AMD i chyba parę Intela zawierają jedynie rozszerzenie do archintektury x86 (x86-64), dzięki czemu mogą obsługiwać w normalnym trybie aplikacje pisane pod obydwie architektury. Skoro taki offtop, to i ja się dołączę... :D AMD w swoich 64bit procesorach używa technologii AMD64, Intel odpowiednio EMT64. Obie pozwalają na wykonanie 64 i 32bit kodu. Trzeba jednak pamiętać, że o ile mając 64bit system można uruchamiać wersje 64bit i 32bit programów, o tyle mając 32bit OS uruchomimy tylko 32bit oprogramowanie. Jeśli się nie mylę, to XP nawet nie w pełni implementuje obsługę dwóch rdzeni, w przeciwieństwie do Vsity. Zmienić ma się to wraz z nadejściem XP SP3 Użytkownik mgg edytował ten post 13 listopad 2007, 03:11 Jeśli się nie mylę, to XP nawet nie w pełni implementuje obsługę dwóch rdzeni, w przeciwieństwie do Vsity. Zmienić ma się to wraz z nadejściem XP SP3 Tzn ?? Jak "nie w pełni" ?? A czterech rdzeni ?? |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |