ďťż
Podstrony
|
telcocafeRobię grę logiczno-przygodową w DHTML (więcej w dziale "pole do popisu"). Aktualnie korzystam przede wszystkim z map odsyłaczy (<map> i <area>), aby wskazać położenie obiektów na obrazie pomieszczenia. Rozwiązanie jest oszczędne, ale nienajlepsze.Wady: - 2 kursory do wyboru - strzałka (bez href="#") lub rączka (z href="#") - przy użyciu href="#" widać, że to jest mapa odsyłacza - style="cursor: move" nie działa, w CSS także - przyciskiem tab można zobaczyć, co i gdzie się znajduje Innym rozwiązaniem są warstwy <div> - na pewno lepszym w większości przypadków. Zapis współrzędnych i rozmiarów jednak nie jest zbyt ekonomiczny. Porównanie: <area coords="0,110,45,345" onclick="Room(3)" /> <div style="left: 10px; top: 120px; width: 45px; height: 165px" onclick="Room(3)" /> Czy da się zapisać współrzędne lub rozmiary krócej? Jeśli nie - który z tych sposobów wg was będzie się lepiej sprawował w przeglądarkach? Użytkownik Ferrari edytował ten post 17 sierpień 2006, 18:30 Robię grę logiczno-przygodową w DHTML (więcej w dziale "pole do popisu"). Aktualnie korzystam przede wszystkim z map odsyłaczy (<map> i <area>), aby wskazać położenie obiektów na obrazie pomieszczenia. Rozwiązanie jest oszczędne, ale nienajlepsze. Wady: - 2 kursory do wyboru - strzałka (bez href="#") lub rączka (z href="#") - przy użyciu href="#" widać, że to jest mapa odsyłacza - style="cursor: move" nie działa, w CSS także - przyciskiem tab można zobaczyć, co i gdzie się znajduje Innym rozwiązaniem są warstwy <div> - na pewno lepszym w większości przypadków. Zapis współrzędnych i rozmiarów jednak nie jest zbyt ekonomiczny. Porównanie: <area coords="0,110,45,345" onclick="Room(3)" /> <div style="left: 10px; top: 120px; width: 45px; height: 165px" onclick="Room(3)" /> Czy da się zapisać współrzędne lub rozmiary krócej? Jeśli nie - który z tych sposobów wg was będzie się lepiej sprawował w przeglądarkach? Możesz (jeśli masz sporo przedmiotów tego samego typu) zrobić to w CSS (div.drzwi {width: 45px; height: 165px;}) i potem tylko położenie ustalać... Tylko po co? Jeśli chcesz, żeby gra bardziej przypominała flasha, to rób na div-ach. Nie musi? Rób na mapach odsyłaczy ;) PS. Mnie osobiście nie przeszkadzałoby na mapach... Bo to chyba nie jest niebezpieczne? ;) |
|||
Sitedesign by AltusUmbrae. |